Zorg in Huis in coronatijd
Momenteel is nog niet iedereen gevaccineerd en hebben we te maken met verschillende overheidsmaatregelen. We kunnen niet voorzichtig genoeg zijn, zeker omdat de hulp van Zorg in Huis inwoont bij mensen die vanwege hun leeftijd of ziekte extra kwetsbaar kunnen zijn.
Tijdens onze dienstverlening houden onze medewerkers zich aan de regels van het RIVM én van de overheid. Wat houdt dat concreet in?

- De inwonende hulp van Zorg in Huis woont bij de cliënt in en verleent uitsluitend zorg voor de cliënt. Dat betekent geen contact met andere cliënten en zo minimaal mogelijk met anderen. De cliënt en de inwonende hulp vormen als het ware één huishouden.
- Bezoek is beperkt. Het is wel mogelijk om te videobellen met ondersteuning van de inwonende hulp. Dit geldt ook voor online consulten met de arts of andere zorgverleners.
- De door ons geplaatste inwonende hulp wordt vooraf getest, conform de regels van de overheid, en overlegt een negatieve testuitslag. Zorg in Huis plaatst geen inwonende hulp met klachten die zouden kunnen wijzen op COVID-19, zoals verkoudheid of hoesten.
- Zorg in Huis houdt zich aan de RIVM-richtlijnen.
Voor meer informatie kunt u de website van het RIVM raadplegen: (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-vakantie/verplichte-negatieve-covid-19-testuitslagen/eisen-pcr-test, https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/reisadviezen en https://lci.rivm.nl/handreiking-reizen-toerisme-en-covid-19-beleid-voor-patienten-en-contacten) - Wanneer een inwonende hulp ondanks alle voorzorgsmaatregelen toch corona-gerelateerde klachten krijgt, wordt er opnieuw getest. Uw arts bepaalt of ook de cliënt op COVID-19 wordt getest. In afwachting van de uitslag(en) gaat de cliënt in thuisisolatie en krijgt de inwonende hulp instructies aan de hand van het corona-protocol van Zorg in Huis.
Heeft u vragen over onze dienstverlening in relatie tot het coronavirus, aarzel dan niet en laat het ons weten.
Bel 0800 7175 Bekijk onze contactgegevens